Kullavikskliniken

Smärtfri bedövning

Vi arbetar med ett mål som är att utföra optimal tandvård och detta innebär att vi måste erbjuda patienten total smärtfrihet för att inte kompromissa på vår ambition.
Bedövning läggs på ett smärtfritt sätt och vi låter den verka ordentligt innan vi startar arbetet. Detta gör patienten mer avslappnad från början.

Vår datastyrda bedövningspenna används på rätt indikation. Denna bedövar enbart tanden och tandköttet lokalt och påverkar alltså inte läpp, kind och tunga,

vilket underlättar efterförloppet i det vardagliga livet. Man kan dessutom bedöva ett större område samtidigt. Denna lilla ”trollstav” är nästan helt smärtfri, då en minimal mängd bedövningsmedel pumpas ut med hjälp av en dator i långsam och behaglig takt.

Följ oss på facebook för att få våra senaste nyheter och erbjudanden.

Kontaktuppgifter

Adress: Kullavikskliniken
Gamla Särövägen 320
42932 KULLAVIK
Telefon: 031-93 08 52
Fax:031-93 02 11
E-post:info@kullavikskliniken.se

Nyheter

3D-röntgen

Vi använder oss av en avancerad, digital 3D-röntgen. Den rekonstruerar en volym i 3D av önskat område i munhåla, bihålor eller käkleder. Den har blivit oumbärlig i vårt arbete, där vårt mål är att utöva tandvård med högsta precision.

Erbjudanden

Tipsa en vän

Det vore roligt, om du som redan går hos oss som patient, skulle vilja tipsa dina vänner om oss. Ett litet tack för hjälpen är 150:- i rabatt på ditt nästa besök, om någon vän bokar och genomför en undersökning hos oss. Självklart får din vän en välkomstrabatt på 150:-.